Jak začít s podnikáním

Znáte to, vrátíte se domů z práce vysíleni a bez energie. Z posledních sil si lehnete na pohovku, pustíte televizi a přemítáte, proč Váš šéf byl zas tak dneska protivný. Zjišťujete, že vlastně děláte práci, která Vás vůbec ale vůbec nebaví, a i když se snažíte ze všech sil, připadáte si nedocenění. Co takhle to ale změnit a zkusit podnikat? Jak ale začít?

podnikání a kariéra

Krok první – osobní hodnocení

První věc, kterou musíte udělat je, zamyslet se nad tím, proč chcete začít podnikat.  Je to kvůli penězům, času, zaměstnání, které nemáte rádi, či nedostatku seberealizace?.   

Znáte své slabé a silné stránky? Zkuste si napsat seznam věcí, ve kterých vynikáte, co pro Vás bývá výzvou, čeho si na vás kolegové, či přátelé cení.

Krok druhý – v čem chcete podnikat

Jaké jsou vaše koníčky? Je přeci důležité, aby Vás práce bavila. Chcete podnikat ve službách, technice, zdravotnictví? Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání? Tyto otázky je dobré si položit předtím, než začnete podnikat.

Krok třetí – dostatek financí

Máte dostatek peněz pro začátek? Jste schopni zajistit rodinu? Není dobré se pustit do podnikání, aniž byste měli něco našetřeno. Začátky jsou vždy krušné a musíte počítat s tím, že se vám zprvu nemusí dařit. Musíte také počítat s tím, že si budete sami platit zdravotní a sociální pojištění.

Krok čtvrtý – založení živnosti

Je nutné mít pro vaši činnost živnostenský list? Pro založení živnosti je důležité ji ohlásit na živnostenský úřad, doložit zda splňujeme všeobecné podmínky (předložit občanský průkaz, zaplacení poplatku). Pokud se ovšem jedná o živnost vázanou či řemeslnou, je nutné doložit požadovanou způsobilost.
domácí kancelář

Krok pátý – rozhoďte sítě

Založte si své vlastní internetové stránky. Nezapomeňte na reklamu, která nemusí být jen placená, občas stačí zapojit do procesu své kamarády, rodinu, kteří mohou doporučit vaše služby ostatním. Sdílejte informace o svých službách na sociálních sítích (facebook, instagram).

Quinoa 1 kg je výhodné balení

Současná doba je příznivá pro skutečné zájemce o zdravou výživu. Lidé, kteří hledají cestu k sobě samému a k přirozenému způsobu stravování, mají dnes mnohem širší možnosti, než tomu bylo před několika desítkami let. Je to také zásluhou Internetu, jež je velice nenápadným, ale přesto fenomenálním prostředkem k získávání informací. Kdo má opravdový zájem, dokáže si je vyhledat a odfiltrovat zrno od plev. A právě zrna jsou jednou z nejdiskutovanějších potravin v online světě.zrna celozrnné quinoy.jpg
Pšenici, žito, ječmen a oves jistě není nutné nikomu představovat, znají je i děti v mateřské školce a většina z nás je konzumuje v podstatě denně. Existují však i jiné obiloviny, nebo dokonce „pseudoobiloviny“, které do jídelníčku můžeme zařadit bez obav o své zdraví. Naopak nám jej dokážou upevnit, jsou-li správně pěstované, šetrně sklízené, a v celozrnné formě.

Vsaďte na quinou

Méně známé pseudoobiloviny pohanka a jáhly (vyloupaná zrnka prosa) se v naší kuchyni již poměrně napevno uchytily. Vytváříme z nich kaše, zařazujeme je do jídelníčku ve formě přílohy, přidáváme je do polévek nebo sladkých dezertů. Do této kategorie patří i quinoa. Je přirozeně bezlepková, má velmi nízký glykemický index a obsahuje celou řadu prospěšných živin, jako jsou vitamíny skupiny B, vitamín E, provitamín A, minerály vápník, hořčík, zinek, měď, draslík, fosfor, železo, mangan a mnohé další.sušení celých rostlin quinoy.jpg
Příprava je velmi jednoduchá, nemusí se předem namáčet, stačí ji propláchnout ve vodě a v poměru 1 : 3 s vodou ji vařit na mírném plameni necelých 20 minut. Jednotlivá zrnka musí změknout, ale neměla by být zároveň rozvařená. Quinou lze využít podobně jako jáhly – na sladké i slané pokrmy.
Quinoa 1 kg je výhodné balení, obilná zrna stejně jako neporušené luštěniny lze totiž dlouhodobě skladovat. Nákupy větších množství vychází vždy levněji, zvláště v e-shopech, kdy mají zákazníci kromě množstevní slevy i nárok na dopravu zdarma.