Je prostě jiná doba. Ta, kdy člověk využíval k přemístění jen koně nebo kočár jimi tažený je již dávno pradávno pryč. Nadávání na dnešné smrad z automobilových výfuků v dnešní době je sice oprávněný, ale dodatek, že kdysi to nebylo už tak moc na místě není. Nebo se tito lidé skutečně domnívají, že koně tehdy nepouštěli žádné koblihy? Nebo že když už ano tak tak tyto libě voněly? Ale fuj, to je debata… V každém případě je trochu pravdy v tom, že koblihy stačilo posbírat a libá vůně zmizela. U výfuku to jaksi nelze, neb fyzicky nikde nic nenechává. Zato má systém AdBlue, ke kterému je nutno používat tekutinu stejného názvu a tak se údajně do ovzduší dostává méně nečistot.
Já pravda nejsem odbornice, ale tak nějak se mi to nezdá. Za prvé to nemá každé auto a za druhé, má to nějaký smysl při pohybu několika tisícovek letadel či lodí? Nu, ať je to jak je to, spousta řidičů není vůbec systémem AdBlue nadšena. Dle jejich údajů jde o nepříjemnou záležitost. Tento systém je totiž řízen počítačem a to je jádro pudla. Je to právě počítač, který si s tímto systémem moc nerozumí a proto začne vypisovat nesmyslné hlášky. Občas si také jen tak z radosti zablokuje start a to vede k tomu, že rozčilený řidič kterému už ujely nervy provede s pomocí kladiva drastické poškození svého vlastního vozu.
Teprve až se uklidní ho napadne, že by ten celý systém mohl roztřískat taky a měl by pokoj. Jenže to počítač pozná. Deaktivace Adblue systému Dieci Agri Plus 42.7 má za výsledek to, že jádro pudla zůstane jak bylo a počítač si bude myslet, že je všechno při starém a deaktivaci nepozná. Ovšem musí se pro to něco udělat. Jde o to, aby si myslel, že je všechno v pořádku a to umí udělat jen odborníci na deaktivaci, kteří počítači upraví jeho software. Doma na koleni to nedokážete, takže si domluvte návštěvu servisu přes odkaz o něco výše.