Doba, kterou jsme trávili v karanténách, na home office a online výuce s našimi dětmi, byla pro všechny složitá a stresující. Měla ale jednu nespornou výhodu, pozvedla počítačovou gramotnost mnoha lidí, kteří předtím neměli o práci na počítači ani páru.Zavézt online výuku pro žáky základní škol, to znamenalo naučit jejich rodiče základní práci na počítačích nebo alespoň tabletech. Děti většinou už jen plnily úkoly, ale rodiče museli shánět počítačovou techniku, stahovat aplikace, připojovat se ke školním sítím, zapojovat webkamery a mnoho dalších úkolů, které často byly na hranici jejich možností.
Děti se většinou s online výukou popraly a zvládly to, i když živý kontakt s učitelem je nenahraditelný. Naučily se ovládat počítače dříve, než by se k tomu dostaly během řádné výuky, protože počítače jsou v rámci předmětu Svět práce a informací, který se vyučuje v 6., 7. a 9. třídě. Na základní škole se děti naučí základy počítačové techniky, ale na řadě středních škol se učivo ohledně počítačové techniky značně rozšíří a studenti už jsou schopni i vlastní tvorby webu Litomyšl.
Že naše děti často ovládají počítačovou techniku, tablety, ale i mobily, mnohem lépe než jejich rodiče, kteří nepotřebují počítače k výkonu své práce, ti, kteří nemají tolik příležitostí, kde se k počítačům dostat, a pokud měli počítačovou výuku ve škole, tak během 20 let je úroveň počítačové techniky někde úplně jinde. Nelze předpokládat, že dělník, pracující tvrdě vlastníma rukama, či prodavačky z obchodu, a to nijak nechci snižovat jejich práci a společenskou důležitost, že budou počítačovými odborníky. Buďme rádi, že jsme jako rodiče přežili všechny online výuky a naše děti snad rychle ve škole vše doženou a na jejich vědomosti to nebude mít zásadní negativní vliv. Ale hlavně, doufejme, že se už nikdy nic takového opakovat nebude.